2012年3月4日 星期日

∑ ME:Commander Shepard is Still Alive!

 

 

在質量效應系列裡、我們的 Commander Shepard 除了會開槍殺光所有擋路的、拯救銀河系之外,還有些什麼嗜好和專長呢?嗯、也許他也有其他方面像是歌曲創作之類的才藝。畢竟連 Mordin 都可以來上幾句歌劇。

 

 

在這邊 Youtobe 網友 kJMediaOnline 放上了一部音樂 MV「Commander Shepard is Still Alive」,結合了電玩名曲「Still Alive」﹝這首傳送門一代的片尾曲我的巴哈小屋有介紹過﹞,非常生動地刻畫出 Shepard 和我們這些玩家的心情:

 

 


 

詞:

 

You’re just a Collecter

你就是 Collectors。

That took my life but nonetheless.

把我無情的轟殺

This event will call Cerberus to action

這件事使 Cerberus 有所動作

The Human Alliance

人類聯盟

We do what we must for humans

我們為人類做一切該做的

We help the other races live

我們幫助其他的種族生存

Except the ones that are Gath

除了那些 Gath

 But there’s no sense crying over losing your crew

但沒有必要為你失去的隊員哀悼

 Cause you get loads more humans, drell and turian too

因為你還有更多人類、drell 與 turian 要徵招

Mordin gets the science done,

Mordin 搞定科學工作,

and you find a Krogan

你發現了一隻 Krogan

 To save the people who are still alive

保護那些還活著的人

 

I’m really angry

我真的很生氣

I’m being renegade right now

我現在走叛逆路線

It beacuse you broke my ship, the Normandy

因為你搞爛我的船、Normandy

And tore it to pieces

炸成一片一片

And then I fell into Virmire

然後我掉到了 Virmire

I asphyxiated as I fell because you punctured my suit.

我掉落的時候窒息了、因為你弄破了我的太空裝。

Now they wanted a Spectre to defend all humankind

現在他們要一個 Spectre 捍衛全人類

They put me back together when my parts were hard to find

他們把我很難找的殘骸拼回來

And my skin got burned

我的皮膚燒得焦黑

Lost all the credits that I earned

沒了所有我賺到的錢

For the people who are still alive

為了所有還活著的人

 

Just try to take me

還想要整我

You don’t have Saren to help this time

這次你沒有 Saren 幫你

(beacuse I killed him)

因為我殺了他

Maybe you’ll find someone else to help you?

也許你會找到其他人幫忙?

Matriach Benezia?

Matriach Benezia?

That was a joke, ha, ha…

這是個笑話、哈哈哈......

She’s dead.

她死了。

(beacuse I killed her)

因為我殺了她

Anyway, this store is great

不管如何、這商店太棒了

It’s my favourite store

是我最喜歡的商店

(on the Citadel)

﹝在 Citadel﹞

Look me still talking when there’s shooting to do.

你看我在槍林彈雨中嘴巴還是沒停過。

Being level 30 makes me glad I’m not you.

升到 30 級讓我很高興我不是你。

I have the Reapers to address

我有 Reaper 要對付

Kelly Chambers to impress

Kelly Chambers 很感動

And there are people who are still alive.

這裡還有人仍然活著。

And believe me, I am still alive

相信我、我還活著

Forget the Alliance’cos I’m still alive

忘了聯盟的軍裝、我還活著

Confident exclamation, He is still alive

救世主來了、他還活著

While you’re dying I’ll be still alive

在你掛點的時候我還活著

And when you’re dead I will be still alive

在你死透的時候我還活著

Still alive.

還活著。

Still alive.

還活著。

 


 

創作:Julian Sieber 和 Daniel Purcell

編輯:Julian Sieber

音樂與演唱:Daniel Purcell

 


 

 

 

明天就是質量效應 3 的上市,Reaper 的席捲地球、Shepard 的最終之戰,要迎接最後爆炸性的結局。不知道在遊戲結束之後,我們的 Commander Shepard 是否還能繼續唱這首歌......

0 意見:

張貼留言